0728001177 [email protected]

Gingivita este o efectiune ce  poate avea nenumarate cauze. Una dintre cauze cele mai frecvente este reprezentata  de nutritia necorespunzatoare. Despre carenta de vitamina C se stie inca de multe sute de ani ca poate fi una  dintre cauzele ce determina sangerarile gingivale si a gingivitei.

Unele dintre proprietatile vitaminei C este rolul acesteia in regenerarea tesuturilor, a tesutului osos si implicit mentinerea starii de sanatate a danturii. Vitamina C contribuie si la vindecarea leziunilor de la nivelul cavitatii orale.

Daca ai fost diagnosticat cu gingivita si stomatologul v-a spus ca nu are drept cauza igiena orala, atunci ar trebui sa va reevaluati stilul de viata si regimul alimentar. Asigurati-ca ca dieta zilnica  contine si alimente bogate in vitamina C. Cele mai cunoscute alimentele ce prin consum pot aduce un important aport de  vitamina C sunt: portocalele, morcovii, cartofii dulci si ardeii rosii.

Ideal este sa va asigurati necesarul de vitamina C preponderent din fructe si legume proaspete si mai putin din sucuri de fructe si legume (prin prelucrare termica se altereaza). Incercati sa utilizat un pai atunci cand consumati sucuri de fructe si legume pentru a minimaliza contactul acestora cu suprafata dentara.

Se poate suplini deficitul de vitamine si prin consumul de suplimente alimentare, este de preferat sa alegeti suplimente din surse naturale si usor de asimilat de organism (vezi C300 Plus si C1000 Plus pe supli.ro). Pentru copii si persoanele ce nu pot inghiti tablete sau capsule de vitamine poate fi folosita o forma de vitamina C lichida.

Vitamina C este solubila, si de aici deducem ca aceasta nu poate fi depozitata de organism pe perioade mari de timp si ca trebuie consumata in fiecare zi. Suplimentele de vitamina C pot fi de un real folos mai ales atunci cand urmati o dieta speciala sau sunteti bolnavi.

Vitamina C poate fi gasita in suplimente sub forma de suplimente individuale sau pot fi asociate cu alte vitamine si minerale in diferite suplimente complexe. Barbatii peste 18 ani ar trebui sa aiba un aport de circa 90 de mg de vitamina C zilnic iar femeile un aport de peste 75 mg de vitamina C.