0728001177 [email protected]

Cu totii stim ca un consum variat de vitamine este vital pentru sanatatea organismului, dar nu toate vitaminele actioneaza ca antioxidanti.

  • Vitamina A:
    Importanta pentru sistemul imunitar, vedere, precum si pentru sanatatea pielii si a oaselor, vitamina A contribuie de asemenea la protectia impotriva radicalilor liberi. Beta-carotenul functioneaza ca provitamina A si se gaseste in multe fructe si legume. Retinolul este o alta forma de vitamina A, intalnita doar in alimentele de origine animala, cum ar fi uleiul din ficat de cod, untul, branza cheddar, ouale si laptele.

 

  • Vitamina C:
    Cunoscuta si ca acid ascorbic, nu numai ca vitamina C distruge radicalii liberi, dar contribuie si la restaurarea proprietatilor antioxidante ale vitaminei E. Spre deosebire de alte mamifere, oamenii nu pot produce vitamina C si trebuie sa o obtina din alimentatie. Sursele bune de vitamina C includ citricele, pepenii galbeni, fructele de kiwi si mango, fructele de padure, ardeii grasi, broccoli si spanacul.

 

  • Vitamina E:
    Ca si vitamina A, vitamina E este solubila in grasimi si este stocata in corp si folosita cand este nevoie. Actionand ca un donator de electroni, vitamina E contribuie la incetinirea procesului de imbatranire a celulelor. Poti lua vitamina E din seminte (de floarea soarelui, migdale, arahide si alune de padure), uleiuri vegetale cum ar fi uleiul de masline, precum si din avocado, sparanghel si mangold.