0728001177 [email protected]

Carotenoidele sunt pigmenti care confera fructelor si legumelor culoarea rosie, portocalie si galbena si au rol de antioxidanti, luptand impotriva radicalilor liberi ce cauzeaza imbatranirea prematura a organismului. Desi exista 600 de tipuri de carotenoide, cele mai des intalnite sunt:

 

  • Beta-carotenul:

Convertit in vitamina A atunci cand e ingerat, beta-carotenul contribuie la mentinerea sanatatii pielii si ochilor. Proprietatile sale protectoare functioneaza cel mai bine in combinatie cu vitaminele E si C. Alimentele bogate in beta-caroten sunt morcovii, fructele de mango, dovlecii placintari, pepenii galbeni, papaya si cartofii dulci.

 

  • Alfa-carotenul:

Consumul de alfa-caroten favorizeaza longevitatea, contribuind la reducerea riscului de mortalitate din orice cauza, inclusiv cancer si boli cardiovasculare. Alfa-carotenul se gaseste in aceleasi alimente ca si beta-carotenul, precum si in mandarine, tomate, dovlecei de iarna si mazare.

 

  • Licopenul:

Un antioxidant puternic, licopenul poate contribui la reducerea riscului de aparitie a cancerului de prostata, osteoporozei, accidentului vascular cerebral si a cancerului pulmonar. Licopenul se gaseste in fructe rosii precum pepene rosu, tomate, grapefruit, varza rosie, ardei grasi rosii si guava.

 

  • Luteina:

Cunoscuta mai ales pentru beneficiile in mentinerea calitatii vederii, luteina este unul dintre carotenoizii cei mai eficienti in ce priveste reducerea riscului de aparitie a degenerescentei maculare, asociate cu inaintarea in varsta, sau pierderea vederii centrale. De asemenea, luteina poate preveni deteriorarea pielii, indusa de lumina, si numeroase afectiuni, precum cancerul pulmonar si cel mamar, bolile de inima si atacurile cerebrale. Acest carotenoid este intalnit in frunzele de kale, varza, spanac, precum si in broccoli, varza de Bruxelles si fasole verde.