0728001177 [email protected]

Ce este sistemul imunitar?

Sistemul imunitar reprezinta capacitatea organismului, innascuta sau dobandita, de a lupta impotriva anumitor boli infectioase sau impotriva unui produs nociv organismului.
Sistemul imunitar este de 2 tipuri:

Natural – linia de aparare a organismului, dezvoltata in mod natural;

Dobandit – prin administrarea de vaccin, sau la nou-nascuti, ce primesc anticorpi de la mama prin laptele matern;

Sistemul imunitar este cheia luptei impotriva oricarei probleme a organismului, de la mici zgarieturi pana la virusurile mutante care abunda in zilele noastre.
Se estimeaza ca oamenii sanatosi racesc de doua ori pe an. Persoanele care au mai multe raceli si boli infectioase se pare ca au anumite slabiciuni ale sistemului imunitar.
Sistemul imunitar uman este functional inca de la nastere, insa nu functioneaza la capacitate maxima inca de la inceput. Functia imunitara devine mai sofisticata si mai puternica odata ce organismul invata sa lupte impotriva agentilor patogeni.
Sistemul imunitar are capacitatea de a invata sa identifice si sa-si aminteasca antigenii cu care sa confruntat.

Ce alimente ne pot ajuta sa crestem imunitatea organismului in mod natural?

Uleiul din ficat de rechin
Stimuleaza puternic sistemul imunitar uman datorita conţinutului bogat de alkoxigliceroli. Alkoxiglicerolii sunt substante care cresc imunitatea si se gasesc in maduva osoasa sanatoasa si in laptele de mama, dar uleiul din ficat de rechin contine o cantitate de alcoxigliceroli de multe ori mai mare decat poate corpul omenesc sa produca.

Stridiile
Aaceste crustacee deosebit de gustoase sunt recunoscute pentru cantitatea importanta de seleniu, un mineral esential, aflata in compozitia  lor.

Iaurtul
Contine culturi vii si este bogat in Lactobacillus acidophilus si Bifidobacterium Lactis (bacterii bune), care lupta împotriva bacteriilor care cauzeaza boli si ajuta la cresterea numarului de celule albe din sange. 

Ceaiul verde
Este o sursa buna de L-teanina, un aminoacid care declanseaza eliberarea de germeni de stingere a compusilor din celulele T (ajuta de asemenea la accelerarea metabolismului). 

Portocalele
Sunt una dintre cele mai bune surse de stimulare a imunitatii, datorita concentratiei ridicate de vitamina C, vitamina ce determina corpul sa produca niveluri mai ridicate de anticorpi si celule albe sangvine prin efectul sau antioxidant. Cercetarile arata ca celulele albe contin in concentratie mare vitamina C.

Usturoiul
Este bogat in ajoene, alicina si thiosulfina, compusi bogati in sulf, ceea ce este recunoscut ca ajuta in lupta impotriva bolilor. Este deasemenea un antibiotic natural cu spectru larg, de putere medie.

Morcovii
Sunt bogati in beta-caroten, un important fitonutrient ce ajuta la cresterea nivelului de celule T din sange.

Spanacul
Contine o cantitate importanta de antioxidanti, ajutand astfel la stimularea sistemului imunitar.

Astragalus
Intareste sistemul imunitar si produce celule anticanceroase in organism. Este un bun antioxidant ce ajuta ficatul sa se protejeze de toxine.

Echinaceea
Intareste sistemul imunitar si creste activitatea limfatica. Suplimentul de echinaceea reduce simptomele racelii.

Ginkgo biloba
Este bun pentru celulele creierului, ajutand circulatia cerebrala si periferica, fiind si un puternic antioxidant.

7 pasi de urmat pentru un sistem imunitar puternic si gata de lupta. 

Mentine-te in forma: Mergi la plimbare cel putin 10 minute de cateva ori pe zi.

Reduce nivelul de strs: Faceti yoga, jucati-va cu cainele, ascultati muzica, gasiti modalitati de relaxare, deoarece studiile arata ca stresul modifica functionarea sistemul imunitar. Cercetari preliminare publicate in revista Biological Psychiatry a examinat doua grupuri de oameni – persoane care ingrijesc de membri ai familiei, cu cancer si persoane fara acest tip de stres. Oamenii de stiinta au descoperit ca ceva afecteaza celulele albe din sange ale persoanelor care ii ingrijesc pe cei dragi, crescand astfel riscul de imbolnavire

Dormi bine: In timp ce dormi, corpul tau produce citokine, care lupta impotriva infectiilor, inflamarii si stresului, precum si alte celule ce lupta impotriva infectiilor. Faptul ca nu dormi suficient, nu numai ca te face predispus la imbolnavirea cu virusi specifici, dar te vei reface si mai greu dupa boala.

Mentine-ti o dieta sanatoasa: In special, incercati sa consumati multi antioxidanti, care combat radicalii liberi, ajuta la prevenirea bolilor de inima, scad riscul de ateroscleroza, precum si alte boli. Mananca mai multe fructe si legume, foloseste ulei de masline (care contine grasimi sanatoase, mono-nesaturate. E de evitat carnea rosie ori de cate ori este posibil, si adauga fibre la dieta ta.

Ia vitamine zi de zi: Unele dintre cele mai studiate suplimente sunt vitaminele C, E, si A, beta-caroten, seleniu si toate care s-au dovedit a avea proprietati imunostimulatoare.

Consuma probiotice: Desi interactiunile moleculare exacte dintre bacteriile probiotice si celulele intestinale nu sunt inca bine intelese, experimentele au aratat ca probioticele pot spori imunitatea. Consumati alimente bogate in probiotice, cum ar fi iaurtul si legume fermentate (muraturi).

Ia spirulina!: Mai ales in timpul postului, deoarece spirulina este un aliment natural si digerabil ce ajuta sistemul imunitar sa ramana puternic si sanatos.