0728001177 [email protected]

Vederea nostra este foarte vulnerabila la procesul de imbatranire, diminuandu-se pentru multi dintre noi pe masura ce ajungem la o varsta mai inaintata. De obicei acest lucru se intampla din cauza unei afectiuni numita degenerescenta maculara. Noile studii adauga dovezi asupra faptului ca anumiti nutrienti pot incetinii aceasta afectiune. Aceasta afectiune cauzeaza pierderea treptata a vederii ca efect al degenerarii maculei, o portiune a retinei care raspunde de vederea in detaliu. In primul rand este determinata de ingustarea arterelor ce hranesc retina, privind astfel tesuturile de oxigen si nutrienti esentiali.
Degenerescenta maculara este principala cauza de deteriorare severa a vederii in Europa si America, la persoanele de peste 55 de ani. Ea poate aparea dintr-o data sau poate progresa lent. Degenerescenta maculara este cel mai probabil efectul radicalilor liberi care produc acelasi tip de afectiuni ca si in cazul cataractei. Factorii favorizanti sunt: varsta, ateroscleroza, hipertensiunea si toxinele din mediu.

Protejeaza-ti vederea cu legume verzi. Studiile au descoperit ca oamenii care mananca zarzavaturi cu frunze verzi (varza, spanac, napi, conopida, gulii, broccoli, salata verde) si alte alimente bogate in luteina si zeaxantina, au un risc mult mai mic de degenerescenta maculara pe fondul inaintarii in varsta.

Purtati ochelari de soare cu protectie UV (nu confunda lentilele inchise la culoare ale anumitor ochelari de soare cu gradul de filtrare a razelor UV). Radiatiile ultraviolete sunt absorbite in mare parte de stratul de ozon, dar deoarece acest strat a fost afectat de poluarea atmosferei, expunerea la aceste radiatii este mai mare decat in trecut si poate provoca o serie de leziuni oculare.

Evitati pe cat posibil alcoolul, fumatul, zaharul si grasimile saturate (mai ales alimentele care contin grasimi si uleiuri care au fost tratate termic cum ar fi: produsele Fast Food, mezelurile si alunele prajite).

Includeti pestele in alimentatie in mod regulat. Cercetari preliminare sugereaza că acest aliment consumat mai mult de o data pe saptamana poate reduce riscul de a dezvolta degenerescenta maculara (prin cresterea aportului de Omega 3).

Luati in considerare un supliment antioxidant (impotriva radicalilor liberi). Antioxidantii precum zincul, seleniul, vitamina C sivitamina E, protejeaza ochii de imbatranire.

Suplimente pentru vedere