0728001177 [email protected]

Vitamina C este unul dintre cei mai puternici antioxidanti (protejeaza celulele impotriva daunelor produse de radicalii liberi), ce traverseaza usor bariera sange-creier, aflandu-se in  concentratii mari in tesutul nervos, si care contribuie la crearea neurotransmitatorilor, cum ar fi dopamina. Creierul gaseste vitamina C esentiala pentru functionarea optima, spun expertii, deoarece tine sa o mentina la niveluri foarte ridicate in celulele cerebrale. Este necesara pentru cel putin 300 de functii metabolice din organism, inclusiv pentru refacerea si cresterea tesuturilor, pentru producerea hormonilor antistres si a interferonului, care este o proteina importanta a sistemului imunitar. Organismul are nevoie de vitamina C pentru un sistem imunitar sanatos. Studiile arata ca vitamina C reduce simptomele astmului. Protejeaza impotriva efectelor nocive ale poluarii, ajuta in prevenirea cancerului si protejeaza organismul impotriva infectiilor.

Singura substanta care poate transforma procolagenul in colagen (75% din piele este reprezentata de colagen), vitamina C te ajuta sa tratezi vergeturile. Ea trebuie administrata pe cale orala si are efecte benefice asupra intregului organism, inclusiv asupra pielii, pe care o ajuta sa ramana elastica si flexibila (protejeaza organismul de coagularea anormala a sangelui si de vanatai, ajuta la vindecarea ranilor si arsurilor).

Poate imbunatati viata sexuala prin producerea unei cantitati mai mari din hormonul oxitocina.
Este un antioxidant de retea (lucreaza impreuna cu alti antioxidanti, care impreuna au efect mult mai mare decat suma efectelor individuale).

Printre semnele de deficienta numaram: sangerarea gingiilor la spalarea dintilor, sensibilitatea la infectii, in special raceli si bronsite; dureri articulare si de incheieturi, lipsa energiei, digestia precara, vindecarea greoaie a ranilor, tendinta de a face usor vanatai, caderea dintilor. Pierderile de vitamina C din organism sunt provocate in general de: consumul de alcool, analgezice, antidepresive, anticoagulante, contraceptive orale, steroizi, fumat.

Siguranta: vitamina C este incredibil de sigura si la doze zilnice foarte mari (de ex. 20.000 mg), singurele efecte secundare putand fi deranjamentele stomacale, care inceteaza odata cu micsorarea dozei. In general expertii recomanda o doza moderata de 500 – 1000 mg, considerata a fi suficienta, desi unii experti cred ca si 200 mg ar putea fi de ajuns. Pentru un efect mai intens vitamina C trebuie administrata in reprize pe durata intregii zile, sau sa se foloseasca formula cu absorbtie prelungita sau forma esterificata (care este creata cu minerale necesare: calciu, magneziu, zinc sau potasiu si care nu este acida, de asemenea cele cu bioflavonoide imbunatatesc semnificativ absorbtia dar si puterea antioxidanta). Absorbtia vitaminei C este mult redusa de administrarea de antibiotice, in acea perioada fiind necesara o cantitate mai mare.

Pe Vitaplus.ro puteti gasi mai multe sortimente de Vitamina C de calitate.