0728001177 [email protected]

Fructele uscate  sunt fructe care in compozitia lor naturala (fara interventia  umana) contin mai putin de 50% apa.  Ele sunt usor de consumat, sunt bogate in nutrienti benefici  si esentiali organismului nostru precum: vitamine (vitamina A, vitamina E), minerale (fierul, magneziul, fosforul, zincul si calciul), acizi grasi, fibre si antioxidanti.

Fructele uscate si dieta

Putem gasi o multitudine de retete pentru a incorpora fructele uscate in dieta, iar acest lucru nu este o tema complexa datorita varietatii si a vietii lungi pe care ingredientele le poseda.

La micul dejun le putem combina cu un iaurt natur sau cu un pahar de lapte, iar intre mese le putem consuma precum snacksurile. Totodata, acestea  sunt ideale pentru pranz deoarece putem  forma sosuri pentru paste, pot fi introduse in salatele noastre, in paine  etc. Cateva exemple pot fi: piureul de castane, painea cu merisoare si migdale, chiftele cu struguri uscati si papaya uscate etc. De asemenea, acestea pot fi considerate niste deserturi veritabile ori mancandu-le in starea lor naturala, ori  combinandu-le pentru a crea prajituri sau torturi (tort de migdale cu fistic, prajitura de merisoare) care sunt slabe in calorii.

Se recomanda, in timpul dietelor, prepararea unor supe din fructe uscate precum supa de alune care este foare usor de preparat si care ajuta organismul la o ardere buna a grasimilor.

Fructele uscate si sanatatea

Nu doar o alimentatie slab echilibrata si bogata in grasimi influenteaza intr-o masura decisiva grasimea din sange, ci si un stil de viata putin activ si sedentar, impreuna cu consumul de tutun si diverse boli precum diabetul conduc  la o crestere a colesterolului rau si o scadere a colesterolului bun, problema care a devenit tot mai frecventa in ultimii ani.

Cu totii stim ca exista alimente benefice care ne pot ajuta sa reducem nivelul de grasimi si, astfel, colesterolul rau (LDL). Fructele uscate, de exemplu, sunt candidate excelente.

Datorita concentratiei in nutrienti, a continutului in fibra si proteinelor vegetale, acestea sunt aliatele perfecte pentru o buna sanatate cardiovasculara. De asemenea, atat grasimile sanatoase, cat si cantitatea ridicata de potasiu pe care o detin, ne protejeaza vasele sanguine,  ajuta la reducerea presiunii arteriale si diminueaza  colesterolul rau (LDL),  in timp ce mareste colesterolul bun (HDL) din sange.

Nu putem uita faptul ca s-a demonstrat ca o sute de grame de nuci consumate zilnic reduc burta, datorita continutului in omega 3 care are putere antiinflamatoare  si a vitaminei E care protejeaza celulele impotriva oxidarii.

Pe de alta parte, fructele uscate sunt necesare fiecarui sportiv  deoarece contin  mineralele care ajuta la o buna functionalitate a sistemului muscular. Fructe precum agrise uscate, smochine uscate, fistic crud.

Datorita continutului in vitamine din grupa B, se pot folosi pentru a diminua greturile, stresul si sindromul premenstrual. Se recomanda caisele uscate, samburii de caise,  ananasul uscat, precum si prunele uscate.