0728001177 [email protected]

Oricine a incercat sa piarda in greutate stie ca este mai usor daca nu esti flamand, si oamenii de stiinta ne spun ca stabilitatea zaharului din sange este una dintre cheile spre a pastra foamea la distanta.

Extractele din plante te pot ajuta sa tii foamea la distanta. Un studiu publicat in Phytotherapy Research a descoperit ca a lua un supliment din extract de anghinare inainte de masa, a redus pofta de mancare si  a imbunatatit controlul glicemiei la persoanele supraponderale.
In cadrul studiului, 40 de femei si barbati supraponderali sau obezi , au fost impartiti in doua grupuri: un grup a primit un supliment de 200 mg cu extract din anghinare (Cynara scolymus), in timp ce alt grup a primit un supliment placebo. Acestea au fost luate de trei ori pe zi, inainte de mese, timp de opt saptamani. Toti participantii au primit consiliere alimentara si au fost incurajati sa manance sanatos mai putine calorii.

Cercetatorii au remarcat urmatoarele rezultate:
– In timp ce grupul placebo a continuat sa resimta foame pe parcursul studiului, cei care luau extractul din anghinare a raportat senzatie de satietate, asa ca proiectul a continuat si restul perioadei.
– Nivelurile de zahar din sange a scazut si masuratorile cu privire la sensibilitata la insulina sau imbunatatit in grupul ce lua suplimente cu extract de anghinare, dar nu si in grupul placebo.
– Nivelul de colesterol, greutatea corporala si indicele de masa corporala (un numar calculat folosit pentru a identifica excesul de greutate si obezitatea), toate au scazut mai mult in grupul ce lua suplimente cu extract de anghinare decat in grupul placebo, dar aceste diferente nu au atins o semnificatie statistica.

Mai putin apetit pentru mancare inseamna mai putina mancare consumata.

Mananca pentru a satisface pofta de mancare
Rezultatele acestui studiu sugereaza ca  extractul de anghinare s-ar putea sa ajute oamenii sa se simta satui, sa manance mai putin, sa pierda in greutate, si sa mentina nivelurile de zahar din sange sanatoase.

Sfaturi utile:
Substantele chimice din extractul de anghinare, care sunt considerate a fi responsabile de aceste efecte sunt intalnite si in multe alte plante. Iata cateva lucruri de tinut minte in cazul in care incercati sa mancati mai putin si sa pierdeti in greutate:

a). Consuma multe fibre. Fibrele te fac sa te simti satul si incetinesc descompunerea amidonului in zahar. Leguminoasele, cerealele integrale, fructele si legumele sunt toate alimente bogate in fibre.

b). Include grasimi sanatoase. Grasimile din peste (tip Omega 3), cele din alimentele vegetale, cum ar fi nuci, seminte si avocado sunt benefice sanatatii inimii si deasemenea incetinesc descompunerea carbohidratilor. Mai mult, ele stimuleaza eliberarea de substante chimice in organism, care trimit semnale de satietate.

c). Consuma proteine slabe. Mancand portii mici de peste, alimente din soia, carne de vita macra si pasari de curte te poate ajuta sa reduci pofta de mancare, in special pentru dulciuri.

d). Mancati (nu beti) calorii. Se pare ca bauturile racoritoare si sucurile bogate in calorii sunt mai putin satioase decat alimentele solide, lasandu-ne infometati, vom consuma dupa scurt timp si mai multe calorii.