0728001177 [email protected]

Te confrunti cu o senzatie de oboseala accentuata si momente de depresie? Toamna, senzatia de tristete este cat se poate de fireasca, dar cei mai multi nu stiu este ca exista o explicatie stiintifica. Oboseala, schimbarile de dispozitie, problemele cu somnul si chiar lipsa apetitului sexual, sunt cateva dintre efectele pe care le aduce toamna. Acest fenomen se numeste astenia de toamna, o forma de depresie sezoniera, care de obicei trece dupa cateva zile, dar care afecteaza starea emotionala a multor persoane.

Odata cu instalarea toamnei, numarul orelor de lumina solara se reduce treptat, iar temperaturile incep sa scada. Drept urmare, productia de melatonina, hormonul care regleaza somnul si temperatura corporala, incepe sa creasca. Drept urmare, nivelul de serotonina se reduce, si, treptat, senzatia de fericire este inlocuita de tristete.

Desi aceasta schimbare este gradata, organismul uman intampina dificultati in adaptarea la noile conditii. Corpul nostru are nevoie de timp pentru a accepta despartirea de soare si a se obisnui cu zilele friguroase. In continuare, iti vom spune cum sa combati aceasta forma de depresie sezoniera pentru a-ti restabili nivelul de energie si buna dispozitie.

In timpul toamnei, organismul are nevoie de vitaminele B si C, de magneziu, fier si zinc, precum si de coenzima Q10. Printre cele mai energizante alimente se numara: cerealele integrale, patrunjelul, algele, piersicile, dovlecii placintari, smochinele, ficatul si carnea rosie.

Astenia a fost asociata cu un deficit de magneziu, care poate fi corectat consumand migdale, mere, avocado, nuci, orez brun, telina, peste si curmale.

Renunta la dulciuri, care accentueaza simptomele asteniei deoarece acestea mentin organismul intr-un cerc vicios, supunandu-l la fluctuatii ale glucozei in fluxul sanguin.

Fructele proaspete, legumele si semintele, bogate in enzime, te vor ajuta sa depasesti aceasta perioada de tranzitie.