0728001177 [email protected]

Satui de coloratia stravezie dobandita dupa ce intreaga iarna ne-am ascuns in spatele straturilor de textile, nu ne vedem ajunsi pe malul marii sau macar intr-un parc, unde sa ne putem bucura de fiecare raza de soare. Desi ne aflam deja in pragul sezonului estival, nu este tarziu sa ne pregatim organismul si mai ales pielea pentru obtinerea unui bronz perfect ”de revista”.

Bronzul si alimentatia potrivita

Cu totii ne dorim sa etalam un bronz perfect uniform, intens si daca se poate, cu o tenta cat mai ambrata. Acest lucru este posibil atata timp cat introducem in dieta zilnica alimentele potrivite. Pentru ca o piele maslinie, frumos bronzata, nu este doar rezultatul expunerii prelungite la razele UV. Secretul se afla si in ceea ce punem pe masa, adica in alimentatie.

Consumate cu regularitate, unele alimente au ”darul” de a stimula sinteza de melanina, pigment responsabil de protectia pielii ca urmare a expunerii la soare. In consecinta, vor facilita si accelera bronzarea inca de la primele ”sedinte” de plaja.

Legumele si fructele sunt cele mai fidele ”aliate” impotriva caldurii estive si mai ales a pielii bronzate. In acest scop se dovedesc de un real ajutor fructele si legumele bogate in apa, vitamine si saruri minerale.

Beta-carotenul (pigment pe care organismul il transforma in vitamina A), prezent din belsug in legumele si fructele de culoare galbena, portocalie si verde, este nutrientul de baza cand vine vorba despre sinteza de melanocite (celule specializate in sinteza de melanina, responsabile de pigmentarea pielii). Aparte faptul ca odata consumat si asimilat in organism contribuie la pigmentarea epidermei, beta-carotenul ne protejeaza pielea de efectele negative ale radiatiilor UVA si UVB.

Dieta optima pentru bronzul ideal

Iata care sunt componentele de baza ale dietei ce ne va ”cadorisi” cu bronzul mult asteptat:

1. Morcovii

Pe primul loc, cu 1200 mcg de vitamina A la 100 g de pulpa, se afla morcovii. Pe langa ca sunt considerati un potent antioxidant, favorizeaza sanatatea pielii, protejand-o de imbatranirea precoce. Spre diferenta de alte legume, prin fierbere nu-si pierd din proprietati, dimpotriva. Insa pentru accentuarea proprietatilor, este important ca procedura de fierbere sa dureze doar cateva minute.

2. Caisele

Avand circa 350-500 mcg de vitamina A sau echivalentul in beta-caroten pentru fiecare 100 g de pulpa, caisele sunt considerate cele mai potente fructe cand vine vorba sa stimuleze secretia de melanina. Meritul este si al continutului ridicat de vitamina C si vitamina PP (niacina sau B3). Spre exemplu, consumul a 200 de g de caise pe zi acopera necesarul de vitamina A al unei persoane adulte.

3. Salata verde

Bogata in vitaminele A si C, in saruri minerale (fier, calciu, potasiu, magneziu) si fibre solubile, salata verde se dovedeste un veritabil protector al tesutului cutanat de imbatranirea precoce. Frunzele sunt bogate in beta-caroten (circa 250 mcg la 100 grame) si datorita continutului ridicat de apa (aproximativ 95 %), salata verde se numara printre cele mai pretioase alimente depurative, ce ajuta organismul sa faca fata temperaturilor tropicale.

4. Pepenele galben

Pepenele galben este considerat un pretios antioxidant, tocmai datorita aportului nutritional. Bogat in vitamina C si vitamina A (200 mcg la fiecare 100 de g de pulpa), stimuleaza producerea de melanina la nivelul celulelor pielii. Consumat zilnic, contribuie la obtinerea unui bronz intens si uniform, fiind recomandat in special pasionatilor de soare. In acelasi timp reuseste sa protejeze tesutul cutanat de radiatiile nocive UV.

5. Ardeii

Alcatuiti in mare parte din apa (circa 92 %) si cu un aport caloric scazut (23 kcalorii la 100 g), ardeii reprezinta o adevarata mina de aur ce permite mentinerea siluetei. Dat fiind continutul crescut de vitamina A (100-150 mcg la 100 g de produs), se numara printre legumele ce favorizeaza pigmentarea pielii si prin urmare bronzul. Bogat si in vitamina C, ardeiul reprezinta de asemeni, o leguma cu optime proprietati antioxidante.

Daca o multime de legume si fructe, prin continutul de nutrienti favorizeaza un bronz uniform si de durata, la polul opus se afla alimentele ce au tendinta sa impiedice pigmentarea pielii. Printre acestea se numara cafeaua, coca-cola, bauturile alcoolice si alimentele prea prajite sau / si prea procesate.