0728001177 [email protected]

Reducerea consumului de carne rosie (vita, porc, miel) si adoptarea unui stil de viata in care consumul de carne sa fie frecvent evitat poate avea influenta pozitiva asupra starii de sanatate. Iata cateva motive pentru care o dieta compusa preponderent din legume si fructe iti este benefica.

Reduce riscul de aparitie a cancerului

Studiile au demonstrat faptul ca un consum ridicat de carne rosie si carnuri procesate (mezeluri) creste riscul de aparitie a cancerului colorectal. Un studiu american recent publicat in revista JAMA Internal Medicine sugereaza ca persoanele care au adoptat o dieta vegetariana prezinta un risc cu 22% mai mic de a dezvolta aceasta forma de cancer.

Poate contribui la reducerea greutatii corporale

Greutatea excesiva contribuie la cresterea riscului de aparitie a diabetului de tip 2, creste incidenta afectiunilor inimii, anumitor tipuri de cancer si a artritei.

*Inlocuieste 125g de carne de vita tocata cu un amestec de 75g carne de vita macra tocata, 75g ciuperci si 50g de linte verde si, desi vei avea cu 60% mai multa mancare pe farfurie, vei reduce consumul de calorii cu o treime, iar consumul de grasimi va fi redus cu peste doua treimi. In plus, iti vei imbunatati consumul de fibre.

Poate ajuta la reducerea colesterolului

Ultimele studii din domeniul nutritiei arata ca produsele pe baza de carne furnizeaza 24% din grasimile saturate in dietele persoanelor cu varsta cuprinsa intre 19 si 64 de ani, iar produsele lactate furnizeaza inca 22%. “Alimentele vegetale au, in general, un continut redus de grasimi saturate, iar unele dintre acestea (nucile, semintele, avocado si uleiurile vegetale) sunt bogate in grasimi nesaturate, ceea ce contribuie la mentinerea unui nivel normal al colesterolului” afirma nutritionistul Juliette Kellow. “Un consum mare de fructe, leguminoase si cereale ofera o cantitate importanta de vitamine, minerale, antioxidanti si fibre solubile, toate acestea contribuind la mentinerea sanatatii inimii si a sistemului circulator.”

Poti economisi bani

Este posibil sa-ti procuri alimentele necesare zilnic (o cantitate mare alimente satioase, dar sarace in grasimi si calorii) pentru doar o fractiune din costul unei fripturi.