0728001177 [email protected]

Pielea ta este vulnerabila. Ca si cel mai mare organ al corpului, efectueaza numeroase activitati esentiale si este prima linie de aparare impotriva bacteriilor, virusurilor, alergenilor, toxinelor si multe altele. Organsimul tau face tot ce poate pentru a-ti proteja pielea, dar aceasta este expusa atat la factori externi cat si interni: soare, vant, poluantii din mediu inconjurator, deshidratare, stres, o dieta saraca in nutrienti. Toate aceste “atacuri” pot duce la inflamarea si distrugerea fibrelor ce mentin pielea supla si elastica.

Structura pielii este complexa si este parte a unei retele ce implica si alte organe. Pentru a o mentine sanatoasa, este nevoie sa sustii acest sistem. Nivelul de sanatate al pielii este direct proportional cu starea ta de sanatate. Mai jos gasiti cateva moduri in care sa va ajutati pielea, dar care in acelasi timp promoveaza sanatatea in general.

1. Sistemul circulator si imunitar
Un sistem circulator puternic este vital pentru o piele frumoasa si sanatoasa. Legumele si fructele, ca ghimbirul, usturoiul, ardeiul rosu si citricele cresc circulatia, ajuta la transportul nutrientilor catre piele, ajuta detoxifierea si reduc inflamatia. O activitate imunitara echilibrata sprijina, de asemenea, sanatatea pielii, in special in cazul afectiunilor inflamatorii, cum ar fi acneea si eczemele. Alimente care maresc imunitatea includ: iaurtul, usturoiul si ciupercile Shiitake.

2. Ajuta digestia
O digestie optima si un sistem gastrointestinal sanatos aduc de asemenea, un suport esential pentru piele. Digestia sanatoasa asigura absorbtia corecta a nutrientilor si eliminarea corecta a toxinelor. De asemenea creste nivelul de nutrienti care ajung la tesuturi, reduce inflamatia, sustine balanta hormonala si raspunsul imunitar si detoxifica organismul. Cautati alimentele fermentate natural (cum ar fi muraturile, varza acra, iaurtul, kefirul), ghimbirul, lemnul dulce si rodiile pentru a imbunatati digestia si a echilibra flora intestinala.

3. Foloseste-te de antioxidanti.
Betacarotenul, luteina, vitamina C, E si A, seleniu si acidul alfa lipoic sunt antioxidanti importanti pentru sanatatea pielii. Antioxidantii sunt cel mai eficienti impreuna, protejand impotriva deteriorarii pielii din cauza toxinelor, inflamatiei si stresului oxidativ. Poti gasi acesti antioxidanti si altii in plus in: mure, afine, capsuni, prune, anghinare, cat si in alte fructe si legume. In plus fata de protejarea celulelor pielii de expunerea la soare, antioxidantii ajuta la repararea si la dezvoltarea noilor celule, previn si reduc liniile fine si ridurile si cresc elasticitatea pielii.

4. Fa-ti rezerve de nutrienti
Mineralele zinc si seleniu, aminoacizii lizina si prolina si hormonul melatonina sunt esentiale pentru intarirea structurii si sanatatii pielii, si promoveaza o reparare rapida a pielii afectate. Alimentele bogate in zinc sunt stridiile, carnea de vanat si carnea de vita. Trei nuci braziliene iti aduc un aport ridicat de seleniu. Carnea de pui si ouale sunt bogate in lizina si prolina (consuma-le cu ceva bogat in vitamina C pentru o absorbtie optima a aminoacizilor).

5. Descopera ciupercile medicinale
Ciupercile medicinale ajuta la echilibrarea raspunsului imunitar, scad inflamatia, previn deteriorarea si hranesc pielea. Maitake (Grifola frondosa) si Cordyceps (Cordyceps sinensis) sunt specii specifice de ciuperci ce ofera ajutor pentru repararea, hidratarea si regenerarea pielii.

6. Nu uita de grasimile sanatoase
Acizii grasi de tip Omega, in special Omega 3, ofera beneficii importante pentru sanatate cum ar fi: support antiinflamator, cardiovascular si imun. Omega 3 hraneste pielea cu nutrienti protectori esentiali si ajuta la vindecarea afectiunilor cronice ale pielii. Cauta aceste grasimi sanatoase in peste (in special cel oceanic de apa rece), alune, ulei de in si ulei de masline cat si in alte alimente. Uleiul de in, uleiul de masline extravirgin presat la rece si alte uleiuri bogate in acizi grasi esentiali de tip Omega ajuta la lubrifierea, hidratarea si regenerarea pielii, diminuand ridurile si prevenind deshidratarea.

7. Hidrateaza-te
Multi dintre noi suntem puternic deshidratati (in anumite perioade ale zilei), incat este esential pentru piele si sanatate in general sa consumam multa apa pura sau filtrata si ceaiuri din plante. Unii experti recomanda 3 litri pe zi pentru barbati si 2,2 litri pentru femei. O hidratare corecta ajuta corpul sa se curete de toxine care sunt cauza petelor si inflamatiei pielii. Apa de asemenea ajuta la transportul nutrientilor si oxigenului catre celulele pielii, prevenind deshidratarea si protejand impotriva imbatranirii premature. Cresterea hidratarii poate duce catre imbunatatiri notabile in aspectul pielii si nivelul de energie in doar cateva zile.

8. Detoxifica-te
Detoxifierea delicata a intregului organism este un pas vital in obtinerea unei sanatati optime a pielii. Usturoiul, coriandru, patrunjelul si Ginkgo biloba ofera o detoxifiere naturala, reduc stresul oxidativ si ajuta circulatia. Cand se i-au mai mult timp, aceste ingrediente ajuta la o eliminarea sigura si delicata a toxinelor, contribuind astfel la o piele frumoasa, mai luminoasa si mai elastica.

Suplimente pentru piele