0728001177 [email protected]

Specialistii sunt de acord ca pentru a scapa de excesul de kilograme intr-un mod sanatos, nu intotdeauna avem nevoie de diete stricte. Si in niciun caz, nu trebuie sa ne infometam.

Cu unele modificari in rutina de zi cu zi, in stilul de viata si in raportul pe care-l avem cu mancarea, vom reusi sa ne mentinem greutatea ideala si chiar sa dam jos surplusul, o data pentru totdeauna.

Insa aceste variatii trebuie sa fie de asa natura, incat sa nu ne creeze presiune, ci sa le putem urma fara probleme, pana ce practic, se vor transforma intr-un stil de viata. Si pentru ca adeseori, micile schimbari stau la baza diferentelor importante, va propunem cateva solutii de pus in practica fara eforturi, fara sacrificii, fara suferinta:

  1. Analizarea obiceiurilor alimentare

De cele mai multe ori, asimilarea kilogramelor se datoreaza unui comportament eronat in ce priveste alimentatia. Poate ca frecvent, servim mici gustari in plina noapte, ori luam cate o imbucatura in timp ce pregatim masa. Din pacate, toate aceste obiceiuri nu fac decat sa creasca aportul caloric, depasind necesarul zilnic de calorii.

  1. Niciodata shopping pe stomacul gol

Pentru obiectivul stabilit, este contraproductiv sa ne facem cumparaturile cand suntem infometati. Indicat ar fi sa pornim de-acasa cu lista deja facuta si abia dupa ce am servit masa. In acest mod, aflati in fata rafturilor cu bunatati, nu vom intampina dificultati sa rezistam tentatiei de a cumpara tot soiul de alimente gustoase, dar de cele mai multe ori, nesanatoase.

  1. Planificarea meselor

Daca scopul este pierderea kilogramelor, avem toate motivele sa ne organizam din timp meniul zilnic. Pentru estimarea caloriilor, ne putem folosi de un calculator caloric sau de tabele unde in corespondenta alimentelor, sunt trecute caloriile. Astfel, cand ne va ”trasni” senzatia de foame, nu ne vom mai napusti peste primele mancaruri care ne ies in cale.

  1. Cronometrarea fiecarei mese

Un alt truc este sa ne cronometram fiecare masa. Deoarece creierul are nevoie de circa 20 de minute pana ce primeste confirmarea senzatiei de satietate, ce-ar fi sa ne propunem sa nu terminam masa inainte ca timpul sa expire? Mancand incet, vom simti mai bine aromele felurilor de mancare si ne vom satura cu o cantitate mai mica de hrana.

  1. Mese regulate, stand la masa

Inca o posibilitate ar fi sa incercam sa stabilim frecventa meselor si gustarilor in functie de stilul de viata si de intensitatea activitatilor desfasurate. Mesele regulate ne vor ajuta sa facem fata exceselor, dar si poftelor. De asemeni, vom evita sa servim masa pe fuga, stand in picioare. Nu vom face decat sa mancam mai mult decat avem nevoie.

  1. Portii individuale, din farfurii mai mici

Cand ne asezam la masa, este timpul sa lasam deoparte cratitele si platourile. Oricat de multa bunavointa am avea, cu greu ne vom abtine sa nu mai luam cateva linguri. Totodata, pentru a ne usura atingerea obiectivelor, vom servi fiecare portie de mancare in farfurii mai mici. Desi portia este redusa, vom avea impresia ca mancam mai mult si ca ne saturam.

  1. Fara gustari dupa cina

Daca avem obiceiul sa mancam la ore tarzii sau sa ne trezim noaptea sa mai rontaim cate ceva, nu vom face decat sa-i adaugam organismului un supliment de calorii pe care acesta nu va reusi sa le mai arda. O solutie eficace, ce ne ”amageste” apetitul, o reprezinta bauturile non-calorice precum fresh-urile, limonada sau ceaiul verde / de fructe.

Surse:

http://www.medicinenet.com/weight_loss_lose_weight_habits_pictures_slideshow/article.htm,

http://zenhabits.net/simple-things-you-can-do-to-lose-weight/,

http://www.webmd.com/diet/top-10-habits-that-can-help-you-lose-weight.